Navigering

Prenumerera på vårat nyhetsbrev så missar du inga roliga aktiviteter!

Piteå Båtklubb är medlem i:

Bottenvikens Båtförbund

Svenska Båtunionen

Om PBK

• Bildad år 1922, har idag ca 850 medlemmar och ca 500 registrerade båtar.
  • Stadgar omarbetade och gäller från 14/3 2007.
  • Är ansluten till Svenska Båtunionen.
  • I medlemsavgiften ingår SBU:s medlemstidning BÅTLIV.
  • Har egen anläggning på Svinöra – dit allmänheten hälsas välkommen.
  • Har ett omfattande årsprogram för alla kategorier av medlemmar.
  • Har en aktiv ungdomsverksamhet som omfattar bl.a. sjösportläger och jollesegling.
  • Har optimistjollar, kanoter och laser som står till medlemmarnas och allmänhetens disposition vid klubbanläggningen på Svinöra.
  • Verkar för gott sjövett och ökad sjösäkerhet bland båtåkare.
  • Har en egen klubbårsbok "PBK-LOGGEN" som ingår i medlemsavgiften
  • Administrerar båtorganisationens egen försäkring, samt erbjuder även en försäkring i samarbete med Försäkringsproduktion i Piteå AB
  • Värnar om Piteås skärgårdsmiljö.
  • Bevakar båtägarnas intressen och verkar som remissorgan och förmedlande länk mellan myndigheter och båtägare.
  • Strävar efter att bli den familjevänligaste anläggningen i Bottenviken

• Verkar för att utveckla båtsporten riktiga bedrivande med hänsyn till människa, miljö och samhälle.
  • Är medlem i Piteå kommuns "Skärgårdsråd"

Se även Stadgar för Piteå Båtklubb>

PITEÅ BÅTKLUBB hälsar dig välkommen som medlem i ett stort och trevligt kamratlag.

Årsvgiften för 2020är 450 kr för båtägare-seniorer och 100 kr för familje och juniormedlem. Vi vill slå ett slag för Familjemedlemsskap för 550 kr. Väljer du detta alternativ stödjer du klubben ytterligare, samtidigt som alla i din familj blir medlemmar. Detta gäller för familjemedlemmar med gemensam adress. För en familj med två barn eller fler blir detta ett billigare alternativ.

Ändringar och nyregistrering av ert Medlemsskap samt Båtuppgifter. Se sidan Bli Medlem

Piteå Båtklubb
Box 197 941 24 Piteå
E-post info@piteabatklubb.se